سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وصل دوست

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عاشقی با عبادت

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد (ص) وآل محمد (ص) و عجل فرجهم

پس از آن که حضرت مریم(ع) از دنیا رفت، حضرت عیسی(ع) جنازه ی مادرش را پس از تجهیز، به خاک سپرد، سپس روح مادرش مریم(ع) را دید، عیسی(ع) گفت:
«مادر! آیا هیچ آرزویی داری؟»
مریم (ع) پاسخ داد: «آری، آرزویم این است که در دنیا بودم، و شب های سرد زمستان را به مناجات و عبادت در درگاه خدا به بامداد می رساندم، ‌ و روزهای گرم تابستانی را روزه می گرفتم. » 
یعنی همواره با یاد خدا و در انجام عبادات الهی کوشا بودم:


صفت باده ی عشقم ز من مست مپرس
ذوق این باده ندانی به خدا تا نچشی


«الیاس» (ع) از پیامبرانی است که هنوز زنده (و غایب از نظرها) است. نقل شده: حضرت عزراییل نزد او رفت تا روحش را قبض کند. الیاس به گریه افتاد.
عزراییل گفت: «آیا گریه می کنی با این که به سوی پروردگارت باز می گردی؟»
الیاس گفت: «گریه ام برای مرگ نیست، بلکه برای شب های طولانی زمستان و روزهای گرم و طولانی تابستان است که دوستان خدا در این شب ها، به عبادت می گذرانند و در این روزها روزه می گیرند و در خدمت خدا هستند و از مناجات با محبوب خود (خدا) لذت می برند، ولی من می خواهم از صف آنها جدا گردم و اسیر خاک شوم. »
خداوند به الیاس (ع) وحی کرد: «تو را به خاطر آن که دوست داری در خدمت ما باشی، تا روز قیامت مهلت دادم تا زنده باشی [و از آنچه که گفتی و دوست داری-که در صف اولیای خدا باشی-جدا نگردی]. 


از درخویش خدایا به بهشتم مفرست
که سر کوی تو از کون و مکان ما را بس


خدا اگر جای ما بود!

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد (ص) وآل محمد (ص) و عجل فرجهم

 

حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض کرد: خدایا تو خدا هستی و من بنده، تو بهتر و بیشتر از من می‌دانی و علم من قابل قیاس با علم تو نیست؛ اگر تو جای من بودی در دنیا چه کار می‌کردی؟
خداوند فرمود: من اگر جای تو بودم به بندگان خدای خودم خدمت می‌کردم.

 

ای که می پرسی نشان عشق چیست ؟
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست.

عشق یعنی مشکلی آسان کنی
دردی از در مانده ای درمان کنی.

در میان این همه غوغا و شر
عشق یعنی کاهش رنج بشر

عشق یعنی گل به جای خار باش
پل به جای این همه دیوار باش

عشق یعنی تشنه ای خود نیز اگر
واگذاری اب را ، بر تشنه تر

عشق یعنی دشت گل کاری شده
در کویری چشمه ای جاری شده

عشق یعنی ترش را شیرین کنی
عشق یعنی نیش را نوشین کنی

هر کجا عشق آید و ساکن شود
هر چه نا ممکن بود ، ممکن شود


به جویندگان محبت خداوند

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد (ص) وآل محمد (ص) و عجل فرجهم

به جویندگان محبت خداوند

خداوند متعال به حضرت داوود علیه‌السلام وحی فرمود:
"چه شده است که تو را گوشه‌گیر می‌بینم؟!"


داوود علیه السلام عرض کرد:
"بندگانت به خاطر تو، مرا خسته کرده‌اند."


خداوند فرمود:
"چه می‌خواهی؟"


حضرت داوود عرض کرد:
"محبّت تو را"


و خداوند فرمود:
"محبّت من در این است که از بندگانم گذشت کنی و اگر دیدی کسی خواستار من است، او را خدمت کنی."

إثبات الوصیّة، صفحه 75