سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وصل دوست

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عشق الهی 3

بسم الله الرحمن الرحیم.

اللهم صل علی محمد(ص) و آل محمد(ص) وعجل فرجهم.

 خدا فلب و روح را چه زیبا آفریده است.گاهی از خودم می پرسم "آیا چیزی هست که تو مشتاق آن باشی؟"پاسخ همیشه یکی بوده است."خدایا ،بسیاری از امور علاقه مرا به خود جلب کرده .اما به دو چیز شوق وافر دارم:اول آنکه لیاقتم ده هرگز فراموشت نکنم،بدون تو نمی توانم زندگی کنم و دوم آنکه دیگران هم می توانند تو را دوست داشته باشند،اگر می خواهی مرا واسطه هدایت دیگران به سوی خود کن."

 

 

من زندگی خود را جدای از دیگران نمی بینم،خدا هیچ نور چشمی ندارد.او همه ما را به یک چشم می نگرد.هر کجا بروید و به هر کار که مشغول باشید خدا شما را دوست دارد.هیچگاه او را فراموش نکنید،اگر خود را به او بسپارید بهترین ها را به شما خواهد بخشید.آیا بهتر نیست پیوند خود را با او بیش از پیش محکم کنیم؟اگر به حال خود وا گذاشته شویم زندگی خود را تباه می کنیم.پس بیایید هر چه بیشتر خود را به او بسپاریم.

از نوشته های یک نویسنده خارجی.منبع: مجله  رشد جوان سال ها قبل.


عشق الهی 2

بسم الله الرحمن الرحیم.

اللهم صل علی محمد(ص) و آل محمد(ص) وعجل فرجهم.

با وصل به منبع عشق بیاموزید عشق را بدون پیش شرط به دیگران ابراز کنید.این نکته را همیشه به یاد داشته باشید "خدا شما را بسیار دوست می دارد،تنها اوست که شایسته عشق شماست.او شما را به عشق خود فرا می خواند.نمی دانید او چقدر دوست دارد شما فراتر از آفریده ها و نعمتهای او بنگرید و در جستجوی خود او باشید"،البته این به آن معنی نیست که شما باید علایق خود را فراموش کنید بلکه به این معنی است که نباید او را فراموش کنید.خدا را در زندگی خود وارد کنید و با او مانوس شوید.در خلوت با او به نهایت ارتباط با او دست یابید.به هنگام تعمق و راز و نیاز با او در می یابیم که ما "در"جهان هستیم اما "جزئی از" جهان نیستیم.به این وسیله آرامش الهی را در زندگی خود وارد می کنیم.زیبایی زندگی در آن است که روح همواره با زمزمه ای خاموش او را فرا خواند.

خدا منشا سعادت بی پایان است،زندگی فقط با او شیرین می شود.از عمق جان با خداوند سخن بگوئید و اگر همیشه به دعای شما پاسخ نداد نگران نباشید.

مشکل اینجاست که اغلب مردم از خدا چیزی می خواهند که فکر می کنند بهترین مصلحتشان است مثلا خدایا،من از تو این را می خواهم و آن را می طلبم.خدایا،مرا محبوب کن!و از این قبیل.از کجا می دانید اجابت دعای شما به صلاح شماست؟

بهتر است اینگونه دعا کنیم:"خدایا،تو می دانی چه می خواهم اما مهمترین خواسته من چیزی است که با عشق و ایمان به تو سازگار باشد،حال راضیم به رضای تو"

برخی نگرانند که ممکن است آنچه خدا به آنان عطا می کند چیزی نباشد که آنها دوست دارند.این استدلال صحیح نیست.آنچه او به شما می دهد بیشتر و بهتر از هر چیزی است که شما بتوانید آرزو کنید.او خواهان سعادت ابدی برای شماست،باید بیاموزید که همه چیز را به او بسپارید و بگوئید:"خدایا ،هر چیز را مطابق خواست خود فراهم کن نه خواست من"این والاترین آزادی است و نحقق تمام خواسته های شما را در پی دارد.

از نوشته های یک نویسنده خارجی.منبع: مجله  رشد جوان سال ها قبل.


عشق الهی1

بسم الله الرحمن الرحیم.

 

اللهم صل علی محمد(ص) و آل محمد(ص)و عجل فرجهم.

 

 هیچ وظیفه ای مهمتر از دین ما به خدا نیست.

هیچ چیز مهمتر تر از وظیفه ما در مقابل خداوند نیست زیرا هیچ کاری بدون قدرت که از او امانت گرفته ایم به نتیجه نمی رسد این اطاعت معنوی نباید باری بر دوش تلقی شود چرا که خداوند منبع عشق و علم و آرامش ماست و ما توان لازم برای سازگاری با شرایط مشکل زندگی را از او کسب می کنیم.

 

 عادتها زندگی ما را تنظیم می کنند.

عادتها زندگی ما را تنظیم می کنند بنابراین ضروری است که به خلوت با خدا عادت کنید.

با این کار رابطه ای خاموش با خدا برقرار خواهید کرد.برای مدت کوتاهی هم که شده صبح یا بعدازظهر،ذهن خود را به او بسپارید و در او غرق شوید.به تدریج ندای الهی را نبز خواهید شنید.وقتی از امور جاری فارغ شدید به خدا بازگردید به گونه ای که هیچ فاصله ای بین خود و خداوند احساس نکنید.روح خود را به او بسپارید این امر موجب قطع رابطه شما با زندگی نمی شود بلکه بالعکس او این روابط را خالص و تقویت می کند.

 

 روزی فرا خواهد رسید که او در بدن مادی ما نخواهد بود.

روزی که ما توفیق زانو زدن در پیشگاهش را نخواهیم داشت تا به خلوت او بنشینیم و به سخنانش گوش فرا دهیم.اینها کلام عارفی بود که به نزدش رفتم.از شنیدن آن متاثر شدم و از خود پرسیدم جامعه بدون خدا چه خواهد کرد؟ پس از آن ثصمیم جدی گرفتم تا زندگی خویش را با همه توان صرف شناساندن چیزی کنم که زندگی آن مرد خدا نمودی از آن است.عشق کامل به خدا.

 

  هر چیزی در جستجوی عشق است.

به نظر من غایت زندگی،عشق الهی است.هر انسانی یا غیر مستقیم از طریق انسانی دیگر یا مستقیما با وصل به خداوند که اساس عشق است.عشق را جستجو می کند.

از نوشته های یک نویسنده خارجی.منبع  مجله  رشد جوان سال ها قبل.